Invitație candidatura Echipa conducere AICPS/ mandatul 2026-2030
Stimați membri ai AICPS,
Vă aducem la cunoștință conform Dispozițiilor Executive ale AICPS, parte integranta din Statutul AICPS, că în anul 2024 la Adunarea Generală din cadrul Conferinței Naționale AICPS din 6-7 iunie 2024 vor avea loc alegeri parțiale pentru noua Echipa de Conducere AICPS pentru mandatul 2026-2030.
Conducerea actuală a AICPS își va continua mandatul obținut în urma alegerilor anterioare până în anul 2026, urmând ca echipa care va fi aleasa la Conferința Naționala AICPS din 6-7 iunie de la Iași de anul acesta, să se acomodeze în următorii doi ani pentru preluarea efectivă a conducerii pentru mandatul 2026-2030.
Împreună susținem responsabilitatea și asigurarea calității în domeniul construcțiilor, ca organizație profesională, autonomă, neguvernamentală, ce reprezintă interesele inginerilor din domeniul proiectării structurilor de construcții.
Uniți continuăm să ne angajăm în promovarea competenței și profesionalismului în domeniul ingineriei construcțiilor și să dezvoltăm relații puternice între membrii noștri și partenerii din industrie. Ducem mai departe obiectivul de bază al asociației de creștere continuă a științei și profesiei de inginer pentru asigurarea bunăstării societății.
Vă prezentăm mai jos extrasul din Dispozițiile Executive ale AICPS care vă oferă toate detaliile despre cum puteți să vă alăturați echipei de conducere existente prin pregătirea documentelor și depunerea candidaturii dvs. la începutul lunii martie , conform detaliilor de mai jos:
6.4. Alegerea Președintelui Asociației. Alegerea Directorilor Asociației
6.4.0. Mandatul de conducere al celor aleși ca și ciclul electoral este de patru ani, cu excepțiile precizate în Statut sau în Prezentele Dispoziții Executive. Alegerile pentru structurile de conducere se efectuează la jumătatea mandatului, la doi ani de la începerea mandatului în exercițiu. Astfel, în ultimii doi ani ai unui mandat structurile de conducere se măresc prin accesul Președintelui Ales pentru viitorul mandat și cu viitorii Directori ai Asociației, aleși pe aceeași listă și făcând parte din aceiași echipă cu Președintele Ales, viitori Directori care, în cei doi ani rămași până la preluarea momentului îndeplinesc funcția de Director Adjunct al Asociației.
6.4.1.Alegerea Președintelui Asociației și a celor cinci Directori ai Asociației se face simultan, pe liste comune. Candidatul la Președinție candidează împreună cu echipa sa, iar votul va fi acordat echipei și programului său.
6.4.2.În anii electorali, la ședința Consiliului de Conducere din luna ianuarie/februarie se va desemna o Comisie Electorală, alcătuită din trei membri, care nu participă la scrutin în calitate de candidați.
6.4.3.Responsabilitatea organizării alegerilor revine Comitetului Director în funcție, iar buna organizare, stabilirea eligibilității candidaților, numărarea voturilor (supravegherea votului electronic) și anunțarea rezultatelor este în sarcina Comisiei Electorale.
6.4.4.Între zilele de 1 și 15 martie ale anilor electorali se depun online (pe email: office@aicps.ro) cereri de acceptare ale candidaturilor. Cererea, care va fi semnată de către toți cei șase membri ai echipei, va avea anexate următoarele documente:
- i) o schemă-tabel cu numele și prenumele candidatului la Președinție și a celor 5 candidați nominalizați pentru funcțiile de Directori ai Asociației, fiecărui candidat asociindu-se poziția sau Direcția vizată;
- ii) C.V.-urile candidaților, din care nu vor lipsi datele relevante pe linie de Asociație;
- iii) cazierul candidaților;
- iv) o declarație pe proprie răspundere a fiecărui candidat în care acesta să menționeze dacă a suferit sau nu sancțiuni pe linie de Asociație, că a citit și acceptă toate documentele statutare ale Asociației, iar candidatura sa nu contravine niciunei prevederi din acestea;
- v) programul de conducere pe care echipa intenționează să îl pună în aplicare, dacă va fi aleasă (maxim 15 pagini).
6.4.5.Între zilele de 16 și 25 martie ale anilor electorali, Comisia Electorală va verifica eligibilitatea candidaților. În același interval, Comisia de Etică Profesională va pune la dispoziția Comisiei Electorale un document care să conțină avizul Comisiei de Etică Profesională (pozitiv sau negativ) pentru fiecare candidat. Descalificarea unui candidat de pe o listă conduce la descalificarea întregii echipe.
6.4.6.Între zilele de 26 și 31 martie ale anilor electorali, Comisia Electorală va prezenta Comitetului Director listele de candidatură acceptate ale echipelor ce vor intra în competiție. În același interval de timp, Comitetul Director va face publice candidaturile acceptate pentru Președinția Asociației și pentru pozițiile de Directori ai Asociației. Aceste aspecte vor fi comunicate fiecărui membru al Asociației, prin poștă electronică, iar listele echipelor care candidează, CV-ul candidaților și programele de conducere ale echipelor vor fi publicate pe pagina de Internet a Asociației și pe paginile oficiale ale Asociației de pe rețelele de socializare.
6.4.7.Exclusiv de-a lungul lunii aprilie a anilor electorali, candidații își pot promova candidaturile prin mijloacele de comunicare ale Asociației (Comitetul Director este responsabil pentru acordarea unor condiții de promovare egale competitorilor) sau prin vizite de promovare în teritoriu.
6.4.8.În ultimele două săptămâni imediat înaintea desfășurării lucrărilor Adunării Generale din cadrul Conferinței Naționale se va organiza votul electronic pentru alegerea Președintelui și Directorilor Asociației.
6.4.9.Comitetul Director este responsabil pentru anunțarea intervalului exact de desfășurare a votului electronic, cu cel puțin două săptămâni înaintea începerii acestuia.
6.4.10.Membrilor comisiei electorale li se va asigura acces neîngrădit (read-only) la software-ul de votare.
6.4.11.Votul electronic pentru alegerea Președintelui și a Directorilor Asociației este considerat valabil dacă și-au exprimat votul cel puțin 100 (una sută) de membri ai Asociației cu drept de vot.
6.4.12.Dacă la scrutin participă o singură echipă de candidați, atunci echipa va fi considerată câștigătoare a alegerilor dacă va întruni 2/3 (două treimi) din voturile exprimate.
6.4.13.Dacă la scrutinul electronic vor candida mai multe echipe, va fi declarată câștigătoare echipa care a obținut cel puțin „jumătate plus unu” din numărul de voturi exprimate.
6.4.14.Rezultatul votului va fi validat - cu majoritate simplă - de către Adunarea Generală a membrilor Asociației, care va declara numele viitorului Președinte al Asociației și ale viitorilor Directori ai Asociației.
Așteptăm pe adresa de e-mail: office@aicps.ro depunerea cererilor însoțite de documentele conform art. 6.4.4. până pe data de 15 martie 2024.
Vă mulțumim,
Comitetul Director al AICPS